maandag 29 november 2004

Hokjesgeest

De volgende mop, afkomstig van www.ibn.net, is een typisch voorbeeld van gitzwarte humor. Het is een confrontatie met de verdeeldheid binnen die éne oemma; het laat zien tot waar verdeeldheid leidt.

Er was eens een jongeman die op een dag over een brug wandelde. Hij ziet een oude man staand op de brugleuning, klaar om zelfmoord te plegen. De jongeman loopt direct op de oude man af en zegt:

“Stop! Niet doen!”

“Hoezo dat?”

“Er is zoveel om voor te leven!”

“Zoals…?”

“Even kijken… Heb jij een geloof of ben je een atheïst?”

“Ik geloof.”

“Ik ook! Ben jij een moslim, christen of een jood?”

“Moslim.”

“Mashallah! Ik ook! Soeniet of Shi’iet?”

“Soenniet.”

“Mashallah! Ik ook! Hanafi, Hanbali, Shafi of Maliki?”

“Hanafi.”

“Mashallah! Ik ook! Welke sheikh volg je dan, sheikh Foelaan al-Foelani of Sheikh Kaza wa Kaza?”

“Sheikh Foelaan al-Foelani”, zegt de oude man.

Waarop de jongeman zegt: “Wat?! Sterf, vuile kaffir!” en hij duwt hem over de rand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.