zondag 10 april 2005

Een nieuwe invalshoek

Islam geeft mij zeker rust en richting (zie Wat bezielt mij? Deel 4. Innerlijke vrede). Mijn keuze voor islam eind maart 1996 is dus zeker een goede zet geweest. Islam geeft mij perspectief, het zorgt ervoor dat de puzzelstukjes op hun plaats vallen (zie Wat bezielt mij? Deel 7. Puzzelstukjes). Door die hersenstorm van me willen er nog wel eens stukjes losraken. Dat heeft me duidelijk gemaakt dat naast spirituele zorg mijn lichaam ook medische zorg nodig heeft.

Yallah Yallah Bay Sa Tool zeggen ze in Senegal, dat zoveel betekent als Allah helpt je alleen als je ook zelf de handen uit de mouwen steekt. Nou, met die handen heb ik het voorstel van medische zorg aangegrepen om iets aan die opvliegende stukjes te doen. Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren met mijn mash’Allah voor vele ADHD’ers kenmerkende creativiteit en scherpzinnigheid. Joost, nee, Àllah mag het weten, want Hij is Al-Aliem, de Alwetende. De diagnose ADHD heeft in ieder geval een nieuwe invalshoek gegeven aan "Islam in mijn dagelijks leven", daarom heb ik nu de stukjes uit 2005 die ik vóór de diagnose heb geschreven in het archief geplaatst om zo de overgang naar die nieuwe fase in mijn leven duidelijk te markeren*. Op die manier zorg ik er ook zelf voor dat de stukjes op hun plaats terecht komen: Yallah Yallah Bay Sa Tool :-)

*UPDATE D.D.6 MAART 2013: Toelichting: In de vroege jaren van Web-log.nl (waar ik destijds mijn weblog had) kon je zelf bepalen welke bijdragen alleen in het archief te lezen waren. Het archief was toegankelijk via tekstlinks in de linkerkolom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.