maandag 22 augustus 2005

Himmelhoch jauchzend…

De laatste dagen ben ik helemaal in mijn element, mash’Allah! Voor de eerste keer na de zomervakantie ben ik weer bezig met tekstcorrectie voor het leukste en leerzaamste kindertijdschrift van Nederland en België :-) Deze keer is de deadline niet ver weg en dus ga ik ervoor. Kicken!

Voor de kids is het wat minder (eventjes geen minigolf, andere online spelletjes of vaderlijke aandacht) maar papa heeft zich sinds lange tijd niet meer zo goed gevoeld (ik ben weer in een ADHD hyper stemming). En dan, vlak voor het weekend, met slechts twee stukken tekst te gaan, laat mijn computer het afweten. Mijn bureaublad staat nog vol iconen, maar de programma’s en bestanden zijn niet meer toegankelijk. Na het uitvoeren van Schijfopruiming heb ik niet alleen mijn tijdelijke bestanden gewist maar ook alle programma’s. Rücksichtlos typ ik achter "c:\" het commando "format c:" (ja, alleen MS-DOS kan ik nog in) en veeg ik na een paar keer "enteren" de hele harde schijf schoon.

Na veel vijven en zessen staat twee dagen later mijn besturingsprogramma er weer op. "Eindelijk!" roep ik, terwijl ik wil afkloppen op het ongelakte hout van de djembé die vlak naast de computer staat en als printertafel gebruikt wordt :-) maar ja, afkloppen is bi’da dus in plaats daarvan klinkt er een welgemeend "Alhamdulillah!" uit mijn mond. Naderhand volgen andere installaties en updates en kan ik weer verder met mijn "tweede vrouw", zoals Ndoya de computer "liefkozend" noemt. Nou, dan mag ik er dus nog twee andere computers bij…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.