maandag 13 februari 2006

De moslimwitz (IX)

Onder de noemer "De moslimwitz" heb reeds een paar moppen uit het Senegalese publieke domein gehaald en op mijn weblog geplaatst – als het even kan voorzien van een versie in het Wolof, de moedertaal van Ndoya. De meeste witzen haal ik van Senegalese forums. Met behulp van Ndoya en "Ay Baati Wolof", een Wolof woordenboek van het UCLA, corrigeer ik dan de spelling van het Wolof, maak er een vertaling van en plaats het op mijn weblog.

Laatst heb ik weer een paar moslimwitzen ontdekt, moppen waarin de praktijk van het moslimzijn op de hak wordt genomen (dus niet de religie op zich). Met mijn rudimentaire kennis van het Wolof weet ik het kaffer van het koren te scheiden. Dan blijven er drie moslimwitzen over die door mijn persoonlijke beugel kunnen. Incha Allah zal ik de komende tijd mij concentreren op deze drie moslimwitzen en ze verwerken tot stukjes voor mijn weblog. Want juist in deze tijd [UPDATE D.D. 14 MAART 2013: ik bedoel hier de ophef over de Deense "Mohammed cartoons"] hebben we grote behoefte aan humor. Niet om de buitenwacht te tonen dat we "wel tegen een grapje kunnen", maar gewoon ter eigen lering ende vermaak. Dus, ba beneen yoon, bu neexe Yàlla.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.