maandag 1 mei 2006

Zeker zikr doen (I)

Sinds enige tijd verricht ik na de salaat een zikr die nogal wat tijd vergt. De herhaling is de kracht van de zikr en geeft een weldadige rust. Althans, dat is de bedóeling…

Een paar dagen geleden. Kiné is vastbesloten mee te doen met de salaat en ze is zeker van plan om de zikr te doen na afloop. Knikkers of kralen, het is haar om het even. Voor haar is het een wedstrijd met papa: wie telt de meeste kralen van de gebedsketting? Zij begint telkens bij een témoin later dan ik (témoins zijn de scheidingen tussen de sets kralen van de gebedsketting, in dit geval 12-18-20-20-18-12 kralen) en komt mij dan tegemoet. Ze probeert dan van elk setje meer kralen te tellen dan dat ik gebruik om mijn zikr uit te spreken. Ze gilt wanneer ze denkt dat ze ‘gewonnen’ heeft en soms probeert ze een kraal uit mijn vingers te trekken.

Aldoende gedenkt ze Allah spelenderwijs. Mash’Allah :-)

deel van een Senegalese tijani gebedsketting (update d.d. 10 januari 2013)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.