vrijdag 6 oktober 2006

Doe mij maar een juz

De koran bestaat uit 30 delen, juz genaamd (elke juz is onderverdeeld in twee hizb, elke hizb weer in vier secties). Met ruim één juz per tarawih gebed wordt in vele moskeeën tijdens ramadan de gehele koran gelezen (ramadan kan 29 dagen duren, vandaar "ruim één juz" om aan het eind van de maand rond te komen :-). Mijn favoriete soera [soera Ar-Rahmaan] staat in juz 27, die in het totaal loopt van soera 51 Az-Zâriyât, aya 31, tot en met soera 57 Al-Hadîd. Tijdens ramadan kijk ik regelmatig naar tarawih, zoals verricht in Mekka (via KACST.edu.sa of, wanneer deze ‘vol’ zit door overschrijding van één of andere bandbreedtelimiet, via bijvoorbeeld PSCTV). Vol verwachting zit ik straks incha Allah rond 26, 27 ramadan (inderdaad, rond Leilat-al-Qadr incha Allah!) voor de buis mijn computer om live tarawih met juz 27 mee te maken. Fabi ayyi aalaa-i rabbikoema toekazzibaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.