dinsdag 24 oktober 2006

Koranrecitatie door Abdelbaset Abdessamad op YouTube met Nederlandse ondertiteling

Ik kan kwalijk alle interessante video’s die ik via YouTube vind ter beschikking stellen aan de bezoekers van mijn weblog. Nieuwsgierig geworden naar wat YouTube ook voor jou als moslim kan betekenen? Zoek dan eens op YouTube met de juiste zoektermen naar video’s van jouw gading. Let wel, op YouTube kan iedereen zomaar alles stallen. Dat betekent dat je op je zoektocht ook regelmatig beeldmateriaal kan tegenkomen wat je tegen de borst stuit (zoals bij een gewone websurf dus :-).

Dit gezegd hebbende, wil ik toch de volgende video inbedden in mijn weblog. Het gaat hier om een recitatie van soera Al-Balad (met Nederlandse ondertiteling!) uitgevoerd door Abdelbaset Abdessamad, de mash’Allah qaari der qaari’s, met een mash’Allah expressie in recitatie en gelaat die niemand onberoerd kan laten. Om nadruk te leggen op bepaalde aya’s, herhaalt hij ze gerust of begint gewoon weer van voor af aan, zoals in onderstaande video. Minpuntje: de video houdt zomaar op, zonder het verplichte ‘Sadaqallahoelaziem’ aan het eind van de recitatie (maar goed, dat ligt zeker niet aan Abdessamad :-).

www.youtube.com/watch?v=bRXxn0mkZtk



Meer Abdessamad video’s op YouTube en Google Video
Probeer te zoeken op alle mogelijke spellingen van Abdessamad’s namen, je zult incha Allah zien dat er veel video’s van hem online beschikbaar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.