woensdag 15 november 2006

Websmurf

De mash'Allah gave van vrij kunnen associëren met woorden, begrippen en concepten, heeft mij al vele nieuwe inzichten opgeleverd. Mijn weblog is een middel om met anderen die inzichten te delen. Soms levert een op de bonnefooi verrichte websurf ook nieuwe inzichten op. Zo besluit ik vanmiddag wat info over Ben Sombogaart's film "Kruistocht in spijkerbroek" te zoeken. Via Google kom ik dan terecht op een forumthread van Maroc.nl
www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=207178
waar ik onderaan een post een idyllisch (?) verhaal vind over de vriendschap tussen een Joodse en een Palestijnse jongen. Het verhaal is geheel onderstreept; het blijkt een link te zijn naar de website van NSWAS
www.nswas.com
New Shalom ~ Wahat Al-Salam "A village, jointly established by Jewish and Palestinian Arab citizens of Israel, that is engaged in educational work for peace, equality and understanding between the two peoples."

Mijn aandacht wordt gelijk getrokken. Ik klik niet meer door, maar besluit wat rond te kijken op deze website. (...) Weer 's wat anders dan de gebruikelijke rampberichten uit die regio; nu maar hopen dat dit soort initiatieven echt Zoden aan de Dijk zet en de Muur kan slechten. Snel lees ik even de koppen van de latest articles gepubliceerd op NSWAS.com. Blijkt dat ze een celebrity hebben als pleitbezorger, dit soort initiatieven kan niet zonder :-) Nee, deze keer is het niet Bob Geldof, maar Roger Waters. Zijn stem is bekend van die tekenfilm/ videoclip uit de zeventiger jaren waarin een kikker zingt 'All you need is love and understanding'. Hij is meer bekend als lid van de rockgroep Pink Floyd. Ik moet zeggen dat meneer Waters zijn (te ondersteunen) projecten wel weet uit te zoeken. Bij het lezen van de kop van een Reuters artikel gepubliceerd op YNetNews.com, lig ik in een deuk. 'We don't need no occupation' staat er, vergezeld van een foto van Roger Waters die met een spuitbus de Muur te lijf gaat. Haalt 't wat uit? Incha Allah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.