donderdag 29 maart 2007

Salaam Shalom Radio

In mijn log Wil je ook een plakje? van 24 maart jl. spreek ik het voornemen uit om te gaan buurten bij ‘de joden’ en ‘de christenen’. [UPDATE D.D. 29 MAART 2013: helaas is de genoemde weblogbijdrage niet meer te vinden, wellicht gedelete door de migratietroebelen van Weblog.nl] Dit naar aanleiding van mijn eerste positieve indrukken van Religie.blog.nl (waar ik inmiddels deel van uitmaak, als columnist zijnde). Vandaag neem ik de tijd en struin wat rond door de categorie "overige religies" (waar berichten over het jodendom deel van uitmaken). Daarbij stuit ik op een bijzonder bericht: Internet-radiostation brengt moslim en joden samen (geplaatst 3 februari 2007).

De laatste alinea van dat bericht is een soort luisterrapport met een korte playlist en ook the understatement of the year: "Een mooi initiatief [dat Salaam Shalom Radio] omdat het niet altijd zo lijkt te boteren tussen moslims en joden." Nieuwsgierig gemaakt, luister ik ook even een half uurtje naar Salaam Shalom Radio.
Verrassend genoeg val ik midden in muziek dat ik denk te herkennen als Gregoriaanse gezangen (?!), vervolgens volgt een paar minuten tafsir (koranuitleg) geïllustreerd met koranrecitatie, daarna een interview met een tot de islam bekeerde jongeman, een rapnummer, een christelijk lied (You’re such amazing grace of zoiets), een nasheed in het Urdu… dan is het etenstijd en moet ik luisteren even staken. Dàt was pas smakelijk luisteren. Met een brok in de keel, dat wel, die ik even weg moet spoelen voor ik aan de maaltijd begin, door mijn sama jabbar Ndoya bereid.


Neem ook eens de tijd en ga luisteren!
Klik HIER voor de homepage van Salaam Shalom Radio.
Klik HIER om direct te luisteren naar de livestream en laat je meevoeren naar (on)bekende wateren. Ik wens je een behouden vaart!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.