vrijdag 6 april 2007

Beeldvorming (III) – MelisMoskee, gemeen te Veere

Soms zijn er zaken in de actualiteit die zo bloedserieus zijn, dat er alleen met humor op gereageerd kan worden. Zo komt mij gisterenavond de log IKON-column: Judenrein en moslimvrij lijken op elkaar onder de ogen, waarin een anti-Wilders column van ds Bram Grandia (IKON) integraal is overgenomen. Grandia gaat helemaal loos, de terminologie liegt er niet om. "Etnisch zuiveringsprogramma" "Moslimuitzettingsbeleid" "Een ouderwetse kruistochtsvaarder". In een reactie op deze log ga ik ook helemaal loos, maar met een vette knipoog. Dat past bij mij en geeft mij ook meer voldoening. Rotte vis, daar houden we niet van in Zeeland. Goed, dit is mijn genoemde reactie, lees het maar als een mini-column:

"Ga terug naar waar je vandaan komt." Ik vraag me af waar Adolf Wilders mij als AUTochtone moslim naar zou willen verbannen. Gezien mijn typisch Zeeuwse achternaam ‘Louws’ zal een exil in Meliskerke in het hart van Walcheren, de grond van mijn voorouders van vaders kant, tot de mogelijkheden behoren. Weet je wat, dan richt ik daar gelijk (deo volente) een moskee op, de MelisMoskee. Bij de opening mogen alle bewoners van de gemeente Veere (waartoe Meliskerke behoort) een kijkje nemen. Hebben we zo die fase van "onbekend maakt onbemind" overgeslagen en kunnen christenen en moslims daarna over tot de orde van de dag, zonder zich zorgen over ‘die ander’ te hoeven maken. "Zeg, ken jij de musselman, die woont in Meliskerke."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.