maandag 2 april 2007

Salaam Shalom Radio – een luisterrapport

Na afgelopen weekend, waarin ik een duik heb genomen in het leven van Mohammed (vrede zij met hem), sta ik vanochtend vroeg weer met mijn voeten op het droge. Het is maandag, straks breng ik de kinderen naar school en ga vervolgens naar Nijmegen voor mijn wekelijkse bezoek aan ‘mijn’ reïntegratiebureau.

Tijdens het ontbijt maken luister ik naar Salaam Shalom Radio, benieuwd of ze deze keer mij opnieuw weten te verrassen of te ontroeren. Tussen 07.10 en 07.40 uur luister ik achtereenvolgens naar:
  • een opzwepend stuk klezmer muziek (daar word ik altijd vrolijk van :-)
  • een a capella gezongen lied dat The heart of a muslim lijkt te heten
  • een instrumentaal stuk met snaargetokkel dat Arabisch aandoet
  • de moslimklassieker Tala’al Badru Alayna door een kinderkoor (met percussie èn toetsen, over de Slag bij Badr)
  • een joods lied over Rosh Hashana (is dat goed gespeld? -:), eveneens gezongen door een kinderkoor waarvan Ahmed tijdens het verorberen van zijn boterham met chocola opmerkt "Hé, dat is een leuk liedje, is dat Duits of zo?"
  • een dub reggae nummer Street 66 met een loom voorgedragen gedicht door een vreemde eend in de bijt (Linton Kwesi Johnson?)
  • een Kyrië Eleison door een stel monniken (vreemde eenden in de bijt, dit is trouwens zeker a capella :-)
  • stadslawaai dat overgaat in het lied Why are the drums so silent? waarin wordt gezongen over een mars naar het paradijs

Nou, als je van afwisseling en verrassingen houdt, is Salaam Shalom Radio zeker een aanrader!

Klik HIER voor de homepage van Salaam Shalom Radio
Klik HIER om direct te luisteren naar de livestream

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.