donderdag 3 mei 2007

Hardop nadenken

Even een stapje terugdoen. Back to basic. Gezinsleven, religie en zoeken naar levensonderhoud. Zaken waar ik voorlopig al mijn energie in ga stoppen.

De afgelopen dagen ben ik nogal actief geweest om mijn moslimbroeders en -zusters te waarschuwen voor vermenging van hun geloof met zaken die daar niet in thuis horen. Wanneer men dan uiteindelijk toch kiest voor het pad der dwaling, dan doen ze dat maar. Ik zie het in ieder geval als mijn morele plicht om hen op die vermenging te wijzen. Die plicht slurpt energie, maar het was even nodig. Ik heb nu gedaan wat ik moest doen en ga over tot de orde van mijn dag(elijks leven) en laat dwalers in hun (biologisch-dynamische) soep gaar koken.

Nog meer dan voorheen ga ik mij richten op mijn gezin en incha Allah ga ik een begin maken met het leren van een religieuze tekst. Ook ga ik gewoon verder met mijn reïntegratie ‘huiswerk’ en ben ik incha Allah binnenkort weer terug op de arbeidsmarkt. Het onderhouden van mijn weblog en het schrijven van mijn tweewekelijkse column voor Religie.blog.nl blijft op mijn agenda staan. Het was kicken om mij op intensieve wijze in bovengenoemde plicht te storten, maar het is mooi geweest. Online blijft mijn kritiek beschikbaar, dus zal het incha Allah nog mensen onder ogen komen die het nodig hebben.

UPDATE D.D. 4 MEI 2007, 19.00 UUR:
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Inmiddels heb ik weer flink wat bijdragen geleverd bij diverse artikelen op Religie.blog.nl. Leest en huivert :-) Ik heb mij voorgenomen om voor wat betreft Religie.blog.nl maar liefst twéé rustdagen in acht te nemen, zaterdag èn zondag. Discussiëren op het scherpst van de snede is nogal vermoeiend. Zo’n weekend om bij te tanken is dan zeer welkom. Kan ik het zolang volhouden, twee dagen zonder reageren op Religie.blog.nl? Incha Allah… :-)


UPDATE D.D. 20 JANUARI 2013: Zie de linkerkolom van mijn weblog onder de kop "Abdul @ Religie.blog.nl"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.