zaterdag 16 juni 2007

Puntjes op de i van interpretatie

In mijn bijdrage Puntjes op de i van islam van gisteren stelde ik mijn vraagtekens bij een uitspraak van kardinaal Danneels over religie en islam. Mijn interpretatie was als volgt: Danneels beschouwt islam nìet als een religie. Desgevraagd stuurt David Slager, redacteur van Religie.blog.nl, mij onderstaande uitleg. En ik moet zeggen: hij heeft een punt :-)))

Ik denk dat Danneels bedoelt: we moeten niet de situatie krijgen dat als mensen aan religie denken, zij per definitie aan de islam denken: ‘Bovendien willen politici voorkomen dat religie met de islam wordt vereenzelvigd’. Zij willen er voor zorgen dat als het over religie gaat, ook daadwerkelijk alle religies hun mond open doen en niet alleen moslims (al dan niet verongelijkt). [David Slager]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.