woensdag 2 januari 2008

Kritiek van Paul de Leeuw op De Reünie misplaatst (de poot verwijt de kerel…)


Paul de Leeuw heeft een paar weken geleden forse kritiek geleverd op (Rob Kamphues, de presentator van) het succesvolle KRO televisieprogramma De Reünie. De Reünie zou aan "sensatie" doen.
Fok it, Paul! Spoel jouw eigen TV diarree maar door de plee. Zelf ben je niet vrij van effectbejag en trouwens, wat is er mis met heftige verhalen met inhoud? Niets! Zulke verhalen beklijven beter dan flauwe successtories of, ik noem maar een voorbeeld, het tijdens een studio-uitzending afbekken van een jonge Duitse muziekgroep [Tokio Hotel]. In de komende aflevering van De Reünie (ja, Paul, ik ben één van de aanwezige oud-klasgenoten) tracht de KRO in een extra item twee mensen nader tot elkaar te brengen. "Het gevoel dat je wilt delen" in optima forma(t)! Dus, Paul, je weet waar je je kritiek op De Reünie kunt stoppen. Plaats genoeg daar, toch? Met vriendelijke groeten, Abdulwadûd Louws.

Link naar de volledige versie van het betreffende programma (VARA’s Pauw & Witteman, 11 december 2007) player.omroep.nl/?aflID=6048125 UPDATE: www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1158307 UPDATE: www.npo.nl/de-reunie/06-01-2008/KRO_1277783

Meer info:
Emo-tv was niet het doel, wel de uitkomst (NRC.nl)
Rob Kamphues kapot van kritiek Paul de Leeuw (Medialog)

__________________________________________________


UPDATE D.D. 5 JANUARI 2008:
Ik heb net de weblog van Rob Kamphues gelezen waarin hij zich in een prachtige bijdrage (d.d. 2 januari 2008) uitlaat over de ophef rond de kritiek van Paul de Leeuw: Rob Kamphues is "niet zielig, maar wel pissed off." Klik op onderstaande link om Kamphues’ commentaar te lezen. Titel van de bijdrage: "Oh oh wat ben ik zielig". www.robkamphues.nl/weblog/index.asp#item122


UPDATE D.D. 10 MEI 2013:
Kamphues' bijdrage "Oh oh wat ben ik zielig" is niet meer te vinden op zijn weblog. Dankzij de WayBack machine van het Internet Archive heb ik het toch nog kunnen vinden. Hier is de link: web.archive.org/web/20080213170006/http://www.robkamphues.nl/weblog/index.asp (scroll naar beneden, "Oh oh wat ben ik zielig" is de derde bijdrage van boven).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.