vrijdag 22 februari 2008

De terugkeer van Aydin (GTST)


In mijn tweede column voor Religie.blog.nl (16 april 2007) vraag ik mij af of het personage Aydin uit de soap Goede Tijden Slechte Tijden (GTST) uit de dood zal herrijzen. Ook laat ik mijn teleurstelling blijken over de ‘rouwbijeenkomst’ ter ere van Aydin:
“GTST heeft hier kansen laten liggen om een flinke dosis islamitische couleur locale aan het verhaal toe te voegen, zonder de noodzaak op locatie in het buitenland scènes te schieten (kostenbesparend!)”

GTST maakt het helemaal te bont in de aflevering van gisterenavond! Aydin verschijnt als een soort geest in het wit met ‘hemelse’ belichting (zie de twee foto's onderaan deze bijdrage). Wat nog net ontbreekt is een aureool. Incha Allah wordt het later uitgelegd als een droom en belandt Aydin door script-ingrepen met zijn beide voeten op aarde.

UPDATE 29 FEBRUARI 2008:
EEN WEEK GELEDEN LEEK AYDIN NOG EEN BESCHERMENGEL, VANDAAG IS HET MEER EEN ENGEL DES DOODS. HET ZIET ER NIET NAAR UIT DAT AYDIN NOG MET BEIDE VOETEN OP AARDE ZAL BELANDEN.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.