dinsdag 26 augustus 2008

Het Andere Geluid, de laatste keer (1)

Vanavond incha Allah zal de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO) voor de laatste keer het radioprogramma Het Andere Geluid (HAG) uitzenden. Live vanuit Hilversum wordt er dan tussen 22.00 en 23.00 uur op Radio 5 (747 AM) teruggekeken en -geluisterd.

NIEUWE INZICHTEN Een aantal columns die destijds voor HAG zijn gemaakt, worden in deze uitzending opnieuw door hun makers voorgedragen. Presentatrice Hatice Kursun praat na met de makers, de columns worden losgeweekt van de originele context (de hoofdthema’s van de uitzendingen waarvoor de columns zijn bedoeld) en zodoende ontstaan nieuwe inzichten.

DAT WORDT SMULLEN! Mash’Allah, ondergetekende – Abdulwadûd Louws – is één van de columnisten die van de partij zal zijn, incha Allah. Het zal je niet verbazen dat ik mijn tweede HAG column "Catechisatie, ja gezellig!" meebreng. Joost Allah mag weten wat Hatice Kursun mij naderhand gaat vragen. Het is mijn meest persoonlijke column: een autobiografisch hyperconcentraat van beginrijm, klankrijm, ellipsen en hyperbolen. Lekker! Ik ben benieuwd naar de keuzes die mijn collega-columnisten hebben gemaakt. Dat wordt smullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.