woensdag 21 januari 2009

Een historische dag

BUIS Dinsdag 20 januari 2009 is voor mij persoonlijk een historische dag. De beëdiging van Barack Hussein Obama als 44e president van de Verenigde Staten van Amerika heeft mij tegen de avond aan de buis doen kluisteren, maar hèt moment van de dag vindt eerder plaats – wanneer Ahmed en Kiné thuiskomen van school.

HUIS Sinds ik woensdag 7 januari jl. in het ziekenhuis werd opgenomen (gebroken enkel) ben ik niet meer buiten geweest – niet meegerekend de paar meters die ik buiten afleg twee dagen later (ontslag uit ziekenhuis) en afgelopen donderdag (kunststof spalk in ziekenhuis vervangen door loopgips).

GROTE BOEF Continu aan huis gekluisterd zijn, is niet goed voor het koppie. Wanneer dan door het loopgips het lopen met mijn elleboogkrukken binnen enkele dagen wat beter gaat, besluit ik gisterenmiddag om met Ahmed en Kiné de eendjes te gaan voeren. Een vreemde gewaarwording: met behulp van mijn krukken loop ik step by step door mijn eigen straat waar ik normaal op dit tijdstip de post aan het bezorgen ben. Ahmed filmt de historische gebeurtenis, terwijl Kiné waggelt – ze imiteert het loopje dat ik binnenshuis doe, wanneer ik een stukje zonder krukken loop. Grote boef, die Kiné…

www.youtube.com/watch?v=RmPsEO4zWWA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.