zondag 25 april 2010

Abdulwadud Louws on Twitter (3)

Twitter.com/AbdulwadudLouws

Twitter begint al aardig een plaats in mijn leventje te krijgen. Voor de komische noot follow ik Jochem Myjer en John Cleese. Voor info over islam volg ik een aantal collega-twitteraars van moslimhuize (bijvoorbeeld Quran). Ja, ik follow zelfs Geert Wilders – altijd goed om te weten waar hij mee bezig is.

Vrijdag jl. krijg ik er een follower bij, de redactie van het discussie-programma Rondom Tien. Hé leuk, denk ik, maar ik check mijn Twitter account niet meer tot vanochtend. Blijkt dat Rondom Tien een uitzending heeft besteed aan wel-of-niet sharia in Nederland. Aha, daarom ben ik door de redactie op de lijst van de door hen te volgen Twitter accounts geplaatst! Ik heb die hele uitzending niet gezien (ik kijk op zaterdagavond liever met z’n allen naar een familieprogramma). Wel vraag ik me af wanneer Rondom Tien eens aandacht gaat besteden aan de RK rechtbanken die onze ‘seculiere’ rechtsstaat nog steeds heeft – maar goed, dat terzijde.

Tussen alle recente berichten van twitteraars die ik volg, zie ik vanochtend ook een berichtje van KhadeejaWolf, een tot dan door mij gerespecteerde twitteraarster die regelmatig aya’s (koranverzen) tweet (tweets in het Arabisch gevolgd door interpretaties in het Engels en Frans) – een goede manier om tijdens het drukke gesurf op het wereldwijde web back to basic te gaan met zo’n aya. Vanochtend zie ik echter een bericht van KhadeejaWolf waarin een link staat naar een YouTube video met daarin een uitspraak van ene Yusuf Estes: "Music is HARAM" staat er. Ja hallo, je kan de pot op met dat soort uitspraken, mevrouw Wolf-in-Schaapskleren. "Gij zult niet musiceren" yeah right. Direct heb ik KhadeejaWolf unfollowed en zal van haar nu geen berichten meer ontvangen. Lekker rustig, zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.