zondag 13 juni 2010

Quiz tijd!



Mijn kennis over islam is niet meer wat het geweest is. Vroeger leerde ik er regelmatig wat bij, bijvoorbeeld wanneer ik mijn kinderen voorlas uit Onze Oemma, het leukste & leerzaamste blad voor kleine moslims (dat blad is inmiddels ter ziele).

In beslag genomen door zorgen [lees: scheiding, sinds eind juli 2009] en andere afleidingen is mijn kennis nu stukken minder, heb ik gemerkt. Dan is het mash’Allah machtig mooi dat er zoiets bestaat als de Islam Quiz op Islamicity.com (zie bovenstaande afbeelding voor een fragment van een screen shot, zie verderop in deze weblogbijdrage voor de link naar de quiz). Voor je begint, kun je je level aangeven èn de hoeveelheid vragen die je binnen één set vragen voor je kiezen wilt krijgen.

Begonnen bij level 1 heb ik gemerkt dat de vragen, van dat eerste level althans, niet al te moeilijk zijn. Het zijn meerkeuzevragen – weet je het antwoord niet direct, dan kun je door logisch nadenken (en het ‘wegstrepen’ van de echt foute antwoorden) tot een oplossing komen. Doe deze quiz regelmatig en je zult zien dat ook jóuw kennis over islam incha Allah zal verbeteren.

GIVE IT A TRY!

www.islamicity.com/Quiz/New/selectquiz.htm


Probeer ook eens een leerzaam spelletje  van Onze Oemma, bijvoorbeeld Memory. Daarbij maakt Onze Oemma geen gebruik van afbeeldingen maar van de letters uit het Arabische alfabet! Het spel is járen geleden gemaakt, elke keer bij het omdraaien van een kaart hoor je hoe de betreffende letter uitgesproken wordt. De stem die je dan hoort is die van een wel héél jonge Ahmed (yeah, that’s my boy!).

www.onzeoemma.nl/oo2/index.php?option=com_content&task=view&id=31

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.