donderdag 7 oktober 2010

Allah, AZ (USA) a populated place


Na mijn ontdekking van spookstad Moskee (Wyoming, USA) 28 september jl., ga ik vandaag weer op zoek naar geografische bijzonderheden. Google earth is daarbij een dankbaar hulpmiddel. Na wat aarzelen tik ik de zoekterm 'Allah' in. Vier zoekresultaten verschijnen (zie afbeelding hiernaast): Allah USA, Illah Nigeria, Allah Iran (1) en Allah Iran (2). Overigens, de plaatsen vermeld onder Sightseeing Tour zijn automatisch gegenereerd door Google, persoonlijk trekt Rio de Janeiro mij niet zo…

Ik onderwerp Allah, Arizona (USA) aan een nader onderzoek en zie op Google earth niets meer dan wat groen en een soort afvoerkanaal. De Google Street View auto heeft in deze streek alleen Route 60 (nabij Allah) aangedaan, dus daar heb ik ook niet veel aan.

Dan kom ik na wat googelen terecht op een backpackers website: Travelingluck.com. En ja hoor, op deze webpagina (cache) vind ik alle informatie die ik nodig heb. Ahum. What's around Allah? Wikipedia near Allah, Where to stay near Allah. Allah, AZ is geen spookstad maar een populated place dat ligt in een streek met veel kleine vliegvelden, mijnen (erts, geen explosieven) maar ook veel groen en zelfs een bron (Tub Spring).

Allah, Arizona, USA – daar zou ik wel eens een kijkje willen nemen :-D


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.