zaterdag 16 oktober 2010

R.I.P. Oma Schippers (1914-2010)

Aan het eind van de video in mijn weblogbijdrage De paden op met Kiné, mash'Allah van 11 oktober jl. praat ik met Kiné nog over haar overgrootmoeder, mijn oma Schippers.

Afgelopen donderdagavond, tegen middernacht, is oma Schippers op een mash'Allah gezegende leeftijd van 96 jaar overleden. Moge zij rusten in vrede, amien.

Oma Schippers heeft het zelfs geschopt tot een vermelding op websites als de Internet Movie Data Base: www.imdb.com/name/nm3933189 Dit vanwege haar aandeel in de NOS TV-film 'Ninette de Valois (of: Mag ik mijn grijze mapje terug)' uit 1977 van haar zoon Wim T. Schippers (gemaakt in het kader van NOS Openbaar Kunstbezit): www.imdb.com/title/tt1661417 In deze TV-film speelt ze samen met haar man W.L. Schippers www.imdb.com/name/nm4166924 een quatre-mains stuk op een piano.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.