zaterdag 19 maart 2011

Zicht op rituele wassing en gebed

Sinds een paar weken draag ik een bril. Om precies te zijn, heb ik nu twee brillen: één vertebril en één leesbril. Er is echt een wéreld voor mij opengegaan! Lezen gaat nu prima en zaken die op afstand staan, zie ik beter. Maar... nog stéeds moet ik wennen aan die brillen. Wanneer ik met de rituele wassing bezig ben en bijna aan mijn gezicht toekom, merk ik vaak dat ik mijn bril nog op heb (niet handig). Ná de wassing zet ik die bril dan weer op, om even later tijdens het bidden erachter te komen dat de sajdah (mijn hoofd ter aarde 'werpen') toch makkelijker gaat, wanneer ik mijn bril niet op heb. Soit, 't is een kwestie van wennen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.