zondag 24 juli 2011

Zondagmiddag | Buiten regen | Binnen het manifest lezen van @AndersBBreivik #weereenswatanders #compendium2083

Ik heb vanochtend van AD.nl het manifest gedownload van Anders Breivik (op het titelblad van het manifest ‘Compendium 2083′ staat zijn pseudoniem Andrew Berwick). Interessant materiaal voor een regenachtige zondagmiddag. Ik heb er al doorheen gebladerd en heb al in ieder geval het vermoeden dat Breivik onderdeel is van een groter geheel. Tijdens het tikken van deze weblogbijdrage krijg ik via retweets van @jenanmoussa berichten binnen, tweets afkomstig van ene @ketilbstensrud. Dit zijn de drie berichten die mijn vermoeden over Breivik bevestigen: tweet1 tweet2 tweet3. Fragment: ”Strong suspicion of OSL/Utøya operation being funded by intnl n.work.” Straks maar de actualiteiten checken, kijken of ik hier wat meer over te weten kan komen.

Eén middag zal niet genoeg zijn om alle +1500 pagina’s van Breiviks manifest te lezen. Incha Allah vind ik nog wat bijzonders en zit het niet vol met bekende extreem-rechtse retoriek. Wil je het zelf ook lezen, dan vind je hieronder een download link.

Download "2083 - A European Declaration of Independence" (pdf)
abdulwadud.weblog.nl/files/2011/07/2c775e6690.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.