maandag 8 augustus 2011

IslamicFinder.com: NON-accurate prayer times

Ik maak al járen dankbaar gebruik van IslamicFinder.com. ”Accurate Prayer Times”, dáár gaat deze website prat op.

Bij het bijwerken van de scheduled updates van mijn Twitter account @Gebedstijden_Zp (Gebedstijden Zutphen) merk ik dat de gebedstijden niet zo accuraat zijn als IslamicFinder zijn bezoekers doet geloven.

De dagen worden korter en dat zie je ook terug in de overzichten van de gebedstijden. Dat, om maar een voorbeeld te noemen, het tijdstip van een ochtendgebed (fadjr) een paar minuten later is dan het ochtendgebed van de dag ervoor, hoort daarbij. Maar zo’n verschil als tussen fadjr van donderdag 11 en vrijdag 12 augustus – een verschil van 19 minuten - dat kan niet! Kijk maar:

Ramadan 2011 tijdenlijstje (Zutphen e.o.)

Ben ik dan de afgelopen dagen te vroeg begonnen met vasten? Zou zo maar kunnen. Da’s in ieder geval beter dan te laat. Wat ga ik nu doen? Zelf fröbelen met gebedstijden lijkt me niets, dus blijf ik de tijden volgen zoals vermeld op IslamicFinder.com. Mijn intentie (vasten voor mijn Schepper, de salaat verrichten voor mijn Schepper) blijft hetzelfde. En daar gaat het immers om! Alhamdulillahi Rabbil ‘Aalamien

UPDATE 20.15 UUR: ELK JAAR WORDT DIE ‘SPRONG’ VAN RUIM 15 MINUTEN GEMAAKT. KIJK MAAR NAAR DEZE GEGEVENS VAN AUG. 2010, 2012, 2013 ETC.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.