donderdag 10 november 2011

Srebrenica 1995, nieuw beeldmateriaal (aankomst + deportatie vluchtelingen, plunderingen, gefilmd door NLse militairen)


Na de Nieuwsuur-uitzending van 3 augustus jl. waarin oud Dutchbat-commandant Thom Karremans uitgebreid werd geinterviewd door Twan Huys (webpagina video), kwam gisteravond Karremans opnieuw aan het woord: het biografieenprogramma “Profiel” (HUMAN, IKON, KRO) confronteerde hem met zijn handelen in 1995 (webpagina video).

Vanochtend zie ik in mijn Twitter timeline een bericht van @marcelvdsteen met een link naar nieuw beeldmateriaal (zie embedded tweet bovenaan deze bijdrage):

“Nw beeldmat #srebrenica, gefilmd door NL’se DB’ers die soms lachend commentaar geven op plundering na deportatie youtu.be/MXUcwTTSFQk“.

“Zijn dat plunderingen uit moslimhuizen nxe1 de deportatie?” vraag ik aan Van der Steen.

Antwoord: “Dat is inderdaad wat ik er van begrijp. Dit is het artikel dat erbij hoort: is.gd/2yrqHO

Het genoemde artikel kan ik niet lezen, met het begrijpen van de video heb ik minder moeite. NB: “Deze video is niet-vermeld. Alleen gebruikers die de link hebben, kunnen de video bekijken.” YouTube
______________________

'Scenelijst' bovengenoemde YouTube video:
00’12″ Aankomst vluchtelingen
03’46″ Deportatie vluchtelingen
05’20″ Plunderingen (+ commentaar van militairen)

ARTIKEL + VIDEO
Pogledajte snimak pljačkaškog pohoda u Srebrenici koji je napravio Carlos Steiner (VIDEO)

VIDEO (YouTube)
Snimak pljačke bošnjačkih kuća nakon pada Srebrenice

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.