maandag 29 oktober 2012

Maye Wolof (Blagues Sénégalaises)

And now for something completely different. In 2008 zijn Ndoya en ik actief geweest op de Senegalese moppenwebsite Leebone.com. Van de moppen die eind 2008 nog online stonden vind je hieronder een overzicht. Ik ben zo vrij geweest mijn aandeel niet mee te nemen in het overzicht (de moppen in het Nederlands ‘werkten niet’ en mijn moppen in het Wolof waren alleen maar leuk vanwege mijn Nederlandse accent).

Helemaal off topic is dit overzicht niet: genoeg moppen waarin het geloof (islam, christendom) een rol speelt. Waarschuwing: in de moppen wordt nog wel eens schuine taal gebruikt en ook stoelgang-gerelateerde humor komt vaak voorbij. Voertaal: Wolof (en af en toe Frans). Via deze webpagina kun je (een selectie van) deze moppen downloaden. Alle moppen downloaden in een .zip pakket is ook mogelijk:

archive.org/details/MayeWolof-BlaguesSenegalaises

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.