zondag 17 maart 2013

Het gaat niet goed

Na mijn scheiding ben ik nog heel lang doorgegaan in een zgn. 'werkbare modus'.

Tot ik op m'n werk een paniekaanval krijg. Sindsdien omschrijf ik mijn stemming als depressief. iimdl.blogspot.nl/2011/11/sprankjes-hoop.html

Sinds oktober vorig jaar is mijn depressie behoorlijk toegenomen. Ik weet niet meer waardoor. Om dit feit toch een plaats te geven op mijn weblog, plaats ik zonder een begeleidend verhaal een foto van mezelf (met betraand gezicht) iimdl.blogspot.nl/2012/10/ya-allah.html. "Ya Allah!" staat boven de foto.


Afgelopen vrijdag plaats ik die foto opnieuw, maar dan met een begeleidend gedicht. Ik ben maar wat blij dat ik een manier heb gevonden om (met tekst) "iets te doen" met mijn depressie iimdl.blogspot.nl/2013/03/0575-haiku-yallah-ya-rabbi.html

Die blijdschap duurt niet lang. Chaos regeert mijn hoofd nog steeds. Ik heb af en toe een helder moment, maar that's it. Mijn toestand is vergelijkbaar met die van augustus 2005, toen ik ládingen ritalin slikte (destijds met akkoord van de psychiater, nu in 2013 slik ik 3 maal daags 20 mg methylfenidaat/ ritalin, dat zóu een werkzame dosis moeten zijn). Een citaat uit mijn weblog:

"Dan kom ik er zelf midden vorige week achter, dat ik niet weet wat ik moet. Verwarring alom. Ik begrijp mensen niet meer en zij begrijpen mij niet wanneer ik warrig uit mijn woorden kom. Nu is het dus pas op de plaats (en Ndoya zorgt dat ik daar blijf :-)." iimdl.blogspot.nl/2005/08/geniet-maar-werk-met-mate.html

Ik voel mij nu net zo als in bovenstaande omschreven staat van verwarring. Ik kom vaak niet uit mijn woorden (als ik praat, schrijven lukt mij nog wel). Pas op de plaats is moeilijk, zeker als alleenstaande. Net als in mijn begintijd van ritalin-medicatie (2005) lig ik nu in 2013 veel op de bank met ogen dicht (in de hoop zo rust te krijgen). Alhamdulillah zijn mijn kids er voor mij en dat brengt enige licht in de duisternis. Met Ahmed game ik (zie foto), met Kiné speel ik een spelletje (zie foto's), beiden help ik met het huiswerk daar waar ik kan. Yande komt regelmatig langs, meestal met aanhang - ik kijk uit naar ons TV-avondje :-)

Om structuur in mijn gedachtenchaos te krijgen werk ik aan het archief van mijn weblog; daardoor lees ik ook vele ontboezemingen van járen her. Waardoor ik nòg meer ga nadenken over vroeger en hoe het was.

Maar toch... mijn weblog is mijn houvast, zeker nu de bezoekersaantallen flink toegenomen zijn (mash'Allah, ná die uitschieters van eind februari / begin maart heb ik nu gem. zo'n 50 hits per dag).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.