maandag 13 mei 2013

PowerPoint presentatie "Geestelijke verzorging, stervensbegeleiding en lijkverzorging bij moslims"

Tijdens de werkzaamheden aan mijn weblog (het vullen van het archief met de bijdragen uit mijn oude weblog abdulwadud.weblog.nl) heb ik backup bestanden op een CD geraadpleegd. Tussen alle 'rommel' vind ik alhamdulillah een update van een PowerPoint presentatie (PPP) die ik in 2005 heb gemaakt voor imam Abdulwahid van Bommel. Het gaat om de presentatie "Geestelijke verzorging, stervensbegeleiding en lijkverzorging bij moslims" die bedoeld is om een lezing van Abdulwahid van Bommel over dit onderwerp te ondersteunen, een lezing die specifiek is bedoeld voor ziekenhuispersoneel. [meer info] Van imam Van Bommel kreeg ik teksten + afbeeldingen toegestuurd. In onderling overleg heb ik toen voor hem deze PPP gemaakt.

Imam Abdulwahid van Bommel wilt een lezing nog wel eens beginnen met een kwinkslag, om het ijs te breken. Daarom ben ik de presentatie begonnen met een vrolijke noot over huilen (zie eerste screenshot  onderaan deze weblogbijdrage), vervolgens slaat de presentatie en dus ook de lezing een serieuze toon aan (zie tweede screenshot onderaan deze weblogbijdrage). Onder deze alinea vind je de link naar de presentatie (linkerklik om het bestand direct te openen, rechterklik en 'save as' om het bestand eerst te downloaden). Bedenk wel dat wanneer je de presentatie bekijkt dat het meest essentiële ontbreekt: de lezing. Desalniettemin kan de presentatie an sich incha Allah helpen bij het begrijpen van een materie welke voor moslims vanzelfsprekend is maar die bij niet-moslim ziekenhuispersoneel wellicht nog ver van het bed ligt.

destijds.files.wordpress.com/2013/05/gv-ppp2-update-3-dd-21-12-2005.pps


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.