woensdag 22 mei 2013

Time flies

IN DE WOLKEN Voor ik het weet is ook het jaar 2009 van mijn weblogarchief nu compleet: geen fun in dat jaar dat in àlles de tegenpool is van 2007. Laatstgenoemd jaar was een tòpjaar qua erkenning van mijn kunnen èn het vooruitzicht dat kunnen verder te ontwikkelen en in de praktijk te brengen: een jaar dat wordt bepaald door mijn columns voor Religie.blog.nl, mijn columns voor het NIO radioprogramma "Het Andere Geluid" (tot in 2008) en de opnames (wandje, thuis en studio) voor KRO's De Reünie. In de wòlken was ik.

HUILEN Nauwelijks is het jaar 2009 begonnen en ik beland met beide benen op de grond. Hoewel? Tijdens het werken (post bezorgen) kom ik begin januari door de gladheid lelijk ten val, gevolg: een gebroken enkel uit de kom, het herstel duurt máanden. In het najaar krijg ik (ook tijdens het werken) een telefoontje van mijn chef: hij zegt mij dat mijn contract niet zal worden verlengd omdat ik te vaak ziek ben. En oh ja, ergens tussen die twee gebeurtenissen in wordt mijn scheiding officiëel van kracht. No kidding. Mash'Allah, net ingrediënten van een Hollywood drama.

Zon in Zenith van Kaäba. En dan déze illustratie...
LACHEN Het is niet alleen kommer en kwel bij het teruglezen van 2009. Zo kom ik ook informatie tegen van de Franse moslimwebsite Al-Kanz.org: tweemaal per jaar staat de zon in het zenith van de kaäba, is het zover dan draai je je op dat bewuste tijdstip naar de zon (als het dan bij jou ook overdag is uiteraard) et voilà. Qibla? Check! In 2009 ging deze informatie nog vergezeld van een onjuiste illustratie (zie afbeelding in deze alinea :-))). Alhamdulillah, ondertussen is er veel verbeterd, getuige de illustratie die in 2013 gebruikt wordt:

www.al-kanz.org/2013/05/15/qibla-soleil-kaaba-28-mai

Zon in Zenith van Kaäba. Dìt lijkt er meer op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.