woensdag 26 juni 2013

WK 2010 Kameroen-Nederland (24 juni 2010)

Voetbal op mijn weblog en tòch on topic  blijven? Wèl met onderstaande video. Voorafgaande aan de tweede helft van de wedstrijd Kameroen-Nederland (WK 2010, 24 juni) ben ik aangenaam verrast. Zoals in eerdere jaren bekijkt onze straat alle WK wedstrijden van Nederland buiten. Ik zit schuin achter een straatgenote die na een luid "Assalaamoe aleikoem" (zegt ze wel vaker tegen mij) nog iets zegt wat ik niet helemaal begrijp. Dus lach ik maar een beetje.

"Abdul snapt het wel," zegt ze.

"Sorry?" Ik heb haar niet helemaal verstaan.

"Jij bent moslim toch?"

"Ja."

"Bismillahi Rahmaani Rahiem. La ilaha ill'Allah, Mouhamada-r-rasoeloellah." In de Naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. Er is geen andere god dan Allah en Mohammed is zijn Boodschapper

Ik ben stomverbaasd. Desgevraagd herhaalt ze de zinnen.

"Nou, u bent wel goed geïnformeerd," zeg ik.

"Ja, dat dacht ik."

Bekijk het fragment waarin tot tweemaal toe de shahada  wordt uitgesproken via onderstaande YouTube player (vanaf 4m42s) of klik op de YouTube link om direct naar dit fragment te gaan. Mash'Allah, een bijzonder moment! Om nooit te vergeten.

youtu.be/ods-pxYP-7g?t=4m42s

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.