donderdag 22 augustus 2013

Toch gekeken

Na rijp beraad de beslissing genomen om toch een aantal video's te bekijken waarop mensen te zien zijn die slachtoffer zijn geworden van een gifgas aanval in Syrië. Deze video van een meisje dat het heeft overleefd zag ik al eerder. Het gros van de video's, ondergebracht in overzichten als deze, tonen nog grúwelijkere beelden. Dode mensen. Stèrvende mensen. Uiteindelijk is het bij één video gebleven, afkomstig uit dat overzicht, die ik heb bekeken.
Dit is de link naar de video: www.youtube.com/watch?v=Htne_krCJ_E
Dit is de omschrijving zoals gepubliceerd in dit overzicht:

Little boy raises finger to say prayer of faith as he dies

En dat is wat je ziet (onderstreping van mij). Hieronder een still  uit het begin van de video. Aan het eind van de video (waarin je het kind recht in het gezicht kijkt) heeft het jochie geen kracht meer om zijn wijsvinger te heffen. Bij elke keer dat ik nu mijn wijsvinger hef (bijvoorbeeld tijdens het gebed, de salaat) zie ik dit beeld voor me:

La ilaha ill'Allah! (Er is geen andere god dan Allah)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.