donderdag 24 oktober 2013

De innerlijke mens



Vanuit Senegal weer een grote voorraad kinkéliba gekregen: Senegalese theebladeren. Een handjevol in kokend water, paar minuten doorkoken en naar smaak suiker of zoetstof toevoegen. Jammie! Mijn stash  Senegalese thee ging vergezeld van nog meer zaken die de innerlijke mens kunnen versterken: een literfles Vimto en een A4tje met daarop instructies hoe het tasbieh  gebed te verrichten.

Járen geleden heb ik het tasbieh  gebed eens verricht, ik geloof dat ik een uur en een kwartier bezig was.Tòpsport, jònge! Destijds had ik de informatie uit het standaardwerk "Kom tot het gebed" van imam Abdulwahid van Bommel (zie afbeelding onderaan). In maart 2012 heb ik de bijbehorende cassette online gezet: archive.org/details/KomTotHetGebed. Luister via onderstaande player of via deze link naar de tasbieh  zoals uitgesproken door imam Abdulwahid van Bommel.



Het "Tasbieh"-gebed (blz. 68 uit "Kom tot het gebed" van Abdulwahid van Bommel)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.