maandag 30 december 2013

Wat een vondst! (3)

De volgende audiofile hoort bij deze weblogbijdrage (d.d. 22 september 2006). Een citaat:
“Vanmiddag. Kiné is net van school. Direct na de lunch neem ik haar mee naar juf Majorie [logopedie]. Soebhanallah! Het is de laatste zomerdag van het jaar, de zon doet extra haar best en op een rustig tempo fiets ik richting de logopediepraktijk, Kiné achterop.
“Begint ze ineens hardop te filosoferen over Allah en Zijn goede werken, zoals daar zijn: glijbanen, gras en natuurlijk de zandbak. Voorzichtig onderbreek ik haar, pak snel mijn GSM, schakel de voice-memo in en al fietsend hou ik de GSM achter mijn rug en vraag haar "Waar had je het ook al weer over?" Wat volgt is een korte vrijdagmiddagpreek van Kiné van ongeveer twee minuten, dat wordt afgesloten met een hartelijk "Doei!""
De geluidskwaliteit van de voice-memo is bagger, daarom heb ik de preek van Kiné uitgeschreven. Via deze audioplayer kun je naar haar preek luisteren, de transcriptie staat eronder - delen die onverstaanbaar zijn heb ik aangegeven met [---]:

archive.org/details/De_vrijdagmiddagpreek_van_Kine



Abd "Zou je het nog een keer kunnen zeggen? [---]"

Kiné "Allah heb alles gemaakt. De planten, de bomen, de auto's, de huizen en de auto's ook nog en de meeuwen gemaakt en de eten gemaakt."

Abd "Zo. Ja. En hoe doet-Ie dat allemaal?"

Kiné "Gewoon. Uh Allah he - Allah doet het gewoon."

Abd "[---]"

Kiné "En Allah heb ook nog de bussen gemaakt."

Abd "De bussen?"

Kiné "Ja. En ook nog - heb fietsen gemaakt, brommer gemaakt."

Abd "Ja."

Kiné "De grond gemaakt, de borden gemaakt, de zak - de zaklampen gemaakt."

Abd "Zaklampen?"

Kiné "Uh. Ja. En uh trappen gemaakt en borden gemaakt. En ook nog bliksem gemaakt."

Abd "Bliksem?"

Kiné "Ja."

Abd "Zo. [---]"

Kiné "En ook nog gras gemaakt."

Abd "Oh ja. Hm."

Kiné "En sokken gemaakt. En zakken gemaakt."

Abd "Wat voor dingen?"

Kiné "Ja, dat was 't. Oh ja, glijbaan, ook nog."

Abd "Ja."

Kiné "En zandbak."

Abd "Zandbak."

Kiné "En uh ramen."

Abd "Ramen, ja."

Kiné "En ook nog grasveld."

Abd "Grasveld, ook nog 's een keer. Ja."

Kiné "Dat was het echt."

Abd "Dat was 't?"

Kiné "Ja."

Abd "Oké. Tot de volgende keer!"

Kiné "Doei!"

Abd "Doei!"

Kiné [ze giechelt] "Dat is al weer genoeg."

klik hier voor de complete verzameling 'home audios' uit 2006-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.