dinsdag 13 mei 2014

#BringBackOurGirls #BokoHaram #Chibok

UPDATE D.D. 17 MEI 2014: Klik op deze link voor de COMPLETE versie van de video waaruit AFP (in onderstaande video) heeft geciteerd: archive.org/details/AbubakarShekau

Bij het zien van de video van (een deel van) de ontvoerde Nigeriaanse meiden word ik zo getroffen door het horen van soera Fatiha. Mijn geliefde Fatiha! Dat openingshoofdstuk van de koran dat mij zó dierbaar is. De Fatiha! Zo'n dertien keer per dag reciteer ik deze soera (hardop of in mijzelf) tijdens de salaat, de vijf dagelijkse gebeden. De Fatiha! Mijn kinderen bidden niet, maar ze kennen het nog steeds van buiten; ze zien en horen mij váak genoeg bidden. De Fatiha! Een vast onderdeel van mijn dagelijks (gezins)leven. Toen de kids nog klein waren reciteerden we het vaak genoeg voor het slapen gaan. A-oezoe billahi minasjeytanirradjiem, Bismillahi Rahmaani Rahiem...

Om dan te horen en te zien hoe die Nigeriaanse meiden op de video onder dwang de Fatiha reciteren doet mij pijn. Pijn! zeg ik je. Maar die pijn is NIETS in vergelijking met de pijn die deze meiden (fysiek en geestelijk) nu ondergaan - en vergeet hun familie en naasten niet die zich nu grote zorgen maken.

Na afloop van een gebed (salaat) zeg ik altijd een aantal smeekgebeden (doa's); eerst hardop wat smeekgebeden in het Arabisch, daarna in stilte smeekgebeden in mijn eigen taal (Nederlands). Ik neem mij voor na elk gebed Allah te smeken om een behouden terugkeer van deze meiden:

archive.org/details/OgusbabaBlogNewBokoHaramVideoShowsAbductedGirlsAllChristiansConvertedToMuslims

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.