maandag 27 februari 2017

Voorlopig zittend bidden [UPDATE]



Alhamdulillahi Rabbil 'Aalamien. Door een paar gekneusde ribben is het bidden (salaat) zoals het hoort nu niet te doen. Herstel neemt zo'n zes weken in beslag. Dus voorlopig bid ik zittend op de bureaustoel bij mijn PC. "Allahu akbar!"

UPDATE D.D. 7 MAART 2017, 16.00 UUR:
Een kwartiertje geleden. Tijd voor het middaggebed. Net klaar met de rituele wassing (wudu) kom ik de woonkamer binnen. Dochter Kiné heeft het in de gaten en zet even de DVD op pauze (ze kijkt haar favoriete serie). Ik loop naar mijn bidhoek (bij mijn PC, waar ik deze update nu schrijf), ik zeg de iqama en besef dan dat ik zojuist mijn bidkleed heb gepakt; ik heb er nog niet bij stilgestaan of ik het gebed (salaat) weer kan verrichten zoals het hoort. Ik onderbreek mezelf en zeg tegen Kiné dat het misschien een teken is dat ik uit gewoonte mijn bidkleed heb gepakt. Misschien kan het gewoon weer. "Vast!" zegt ze uit volle overtuiging.
Ik zeg opnieuw de iqama en ik begin te bidden. Het gaat goed, mash'Allah. Mijn knie is nog wat beurs, maar met wat steun van mijn bureaustoel die naast mij staat wordt het nederwerpen voor Hem (sujud) geen pijnlijke gebeurtenis voor mijn knie. En geen pijn in mijn ribbenkast meer - ik voel nog wel wat, maar het is meer alsof er iets in de weg zit. Nou, daar kan ik mee leven bidden. Alhamdulillah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zeg 't maar

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.